De Heulenaar

Praktijk voor integrale natuurgeneeskunde

Vergoeding vaak via aanvullende verzekering - Hierop is de eigen bijdrage niet van toepassing - Verwijskaart niet nodig

Gratis telefonisch consult
18.00-18:30
0174-295970 (ma/di/do)


Online reserveren mogelijk

Waarom trampolinespringen?

"Rebounding is the closest thing to the fountain of youth that science has found." James R. White, Ph.D., author of Jump for Joy

Volgens vele deskundigen is rebounding (trampolinespringen), omdat het elke cel in het lichaam in beweging zet, met stip de beste manier van indoor sporten die er bestaat.

Met ouder worden drogen we langzaam maar zeker uit, de cellen van onze ogen,die tot de kleinste van het lichaam behoren, zijn de eerste die degenereren. Rebounding is, voor zover nu bekend, de enige manier om deze cellen aan te zetten tot een betere circulatie en rehydratatie, waardoor regeneratie van deze cellen mogelijk is.

Rebounding kan ons hele lichaam van binnenuit versterken. Het verbetert de circulatie, onze spijsvertering, het elimineert vet, versterkt het hart en verbetert de cel efficiëntie.
Het stimuleert àlle lichaamsfuncties, ons endocriene systeem, ons bewegingsapparaat, het vermindert stress en helpt bij het bereiken van een betere gezondheid en een langer leven.

Rebounding is geschikt voor mensen van alle leeftijden, en van alle condities, om het immuunsysteem te optimaliseren, zodat ziekten beter bestreden kunnen worden, en om de symptomen van het ouder worden te vertragen of zelfs terug te draaien.

Daar waar andere trainingen alleen bepaalde groepen van spieren te versterken, traint rebounding alle cellen van het lichaam. 10 minuten springen per dag versterkt iedere spier, ieder bot, het bindweefsel, de ligamenten en pezen, zelfs het collageen van de huid! Met als resultaat dat ons hele lichaam strakker en sterker wordt!

NASA beschrijft rebounding als "the most efficient and effective exercise yet devised by man".

Wat is een goede rebounder?

Op het eerste gezicht zien alle minitrampolines er het hetzelfde uit. Toch zijn er een aantal punten waar je op moet letten.

De vele voordelen van rebounding op een rijtje…..

Rebounding reduceert lichaamsvet, maakt heupen, benen, dijen, armen heupen en de abdomen strakker en leniger; verbetert het evenwicht; versterkt alle spieren van het lichaam; heeft een aerobic effect op het hart; een verjongend en vitaliserend effect op zowel een vermoeid lichaam als een vermoeide geest, en verbetert de algehele conditie!

Rebounding kan je praktisch overal doen, in je huiskamer, in je tuin, op kantoor, het is de meest gemakkelijke manier van trainen met een regenererende impact op het hele metabolisme die er is.

Kevin Trudeau is wereldwijd bekend geraakt door zijn onderzoek naar de ontwikkelingen op het gebied van natuurgeneeskunde, gezondheid en het voorkomen van ziekte. Hij publiceert zijn bevindingen d.m.v. televisie, nieuwsbrieven en is auteur van het boek "Natural Cures They Don't Want You to Know About".
In dit boek verklaart hij:(Hoofdstuk 6 - How to Never Get Sick Again)"A rebounder, or mini trampoline, allows you to stimulate and strengthen every cell in the body simultaneously. It stimulates the immunesystem and is incredibly effective in cleansing toxins out of the cells. It promotes and stimulates all major organs and glands of the body and dramatically strengthens and tones the muscles, tendons and ligaments." en (Hoofdstuk 8 - How to Lose Weight Effortlessly and Keep It Off) "Rebounding is very effective for health and weight loss. Gently jumping up and down a rebounder for just 10 minutes a day stimulates the lymphatic system and increases your metabolism."

Tot besluit zet hij de belangrijkste voordelen van rebounding op een rijtje:


Volgens  Al Carter, de grondlegger van rebounding zijn er minstens 33 voordelen verbonden aan rebounding!

Deze voordelen van rebounding volgens de website van Al Carter:

Bronnen:

Kevin Trudeau: "Natural Cures They Don't Want You to Know About"

Nasa: Report about Excersise on Rebounder Mini Trampolines

Al Carter: Grondlegger van Rebounding

Bij rebounding is het van belang om een goede houding aan te nemen.

Dus  je core-spieren (en je bekkenbodem) aan te trekken, en je voeten goed op de rebounder te plaatsen! Dit om blessures te voorkomen!

Niet elke rebounder is voor iedereen geschikt, indien je niet goed uitgelijnd bent is het beter een minder stugge trampoline, zoals bijvoorbeeld de Bellicon,  te gebruiken.